Bericht van de kerkenraad

Nieuwsbrief en website 3 juli 2020

Bericht van de kerkenraad

Beste gemeente,

Bijna is het zover. Bijna mogen we weer naar en in de kerk voor een "echte" dienst. Nou ja, er zijn nog beperkingen, maar we kunnen weer met lijf en ziel aanwezig zijn.
Wat is er veel gebeurd! U heeft het allemaal steeds kunnen lezen in Rondom De Ark, de Nieuwsbrief of op de website.

En.. in de “coronatijd” gaan de gewone dingen ook door.

De kerkenraad heeft vergaderd, weliswaar met een beeldverbinding, maar toch zijn we elkaar op die manier blijven ontmoeten en hebben we met elkaar gesproken over de dingen die de gemeente aangaan.

Naast dat er gesproken is over het "gebruiksplan en protocol Kerk De Ark" en dit hebben vastgesteld, hebben we ook gesproken over de bezetting van de kerkenraad.
Ook dit jaar komen er weer vacatures omdat er aan de ambtstermijn van enkele kerkenraadsleden een einde is gekomen.
Aftredend zijn Corrie Hordijk en Tiny Bak, beiden diaken, en Evelyn Torn, ouderling.
Wat zou het fijn zijn als hun plaatsen weer worden ingevuld door andere gemeenteleden.
Weet u niet of u het wel kunt/durft? Schroom dan niet om contact op te nemen met een van hen en vraag hen wat het betekent ouderling of diaken te zijn. Gewoon maar eens vragen wat diaken zijn nu eigenlijk precies inhoudt en hoeveel tijd het kost bijvoorbeeld. Informatie uit de eerste hand is meestal de beste informatie.
Wilt u meer weten over het ouderlingschap, spreek dan Evelyn aan of Antoinette.

Voorts heeft de kerkenraad besloten het ambt van predikant aan te wijzen als contactberoep.
De definitie voor contactberoepen: beroepen waarbij het niet mogelijk is ten minste anderhalve meter afstand te houden tot de klant, de patiënt of het gemeentelid. Bij bepaalde liturgische handelingen is het (nagenoeg) onmogelijk om de anderhalve meter in acht te nemen.
Omdat het een contactberoep is, kan de predikant op de gangbare wijze speciale diensten (doop, bevestiging en huwelijk) leiden.

De kerkenraad zoekt ook een notulist. Els Bos heeft om gezondheidsredenen deze taak moeten beëindigen en nu zijn wij naarstig op zoek naar een vervanger voor haar. De kerkenraad vergadert 4 maal per jaar, soms een keertje extra. Bel mij gerust voor informatie.

Tot slot nog een oproep voor kosters. Nu wij voorlopig ook op de vrijdagavond een dienst/viering gaan houden zijn er meer kosters, vrouwen of mannen, nodig. U begrijpt best dat het niet allemaal door een paar mensen kan worden gedaan. Praat eens met een van de kosters of neem contact op met Rienk van den Berg. Met elkaar komen we ver(der).

Namens de kerkenraad wens ik u allen gezondheid, inspirerende dagen en het vertrouwen dat God de bron is waarop wij mogen vertrouwen.

Janny Korevaar, scriba