Ambtsdragers gezocht!

Dit bericht is verlopen op 2020-10-20

Beste gemeenteleden,

Omdat het de kerkenraad niet lukt om in deze tijd alle gemeenteleden te spreken en aan u persoonlijk te vragen of u mee wilt werken aan wat wij zoal met elkaar doen, doen wij op deze manier een beroep op u. Zoals uit de titel hierboven blijkt, zijn we op zoek naar vrouwen en mannen die met ons mee willen werken.

Vacatures kerkenraad

Deze zomer treden enkele ambtsdragers af. Eerdere jaren is het steeds gelukt om nieuwe ambtsdragers te vinden, zowel ouderlingen als diakenen, maar nu helaas nog niet.

Op dit moment hebben wij nog geen invulling voor de volgende vacatures: 2 diakenen en 1 ouderling.

De kerkenraad vindt het vooral belangrijk dat iemand het leuk vindt om ambtsdrager te zijn in onze gemeente. Er bestaat geen echt profiel voor de verschillende vacatures. Vaak denken mensen die worden benaderd: “Dat is niets voor mij, ambtsdrager zijn kost veel tijd, veel vergaderen”. Dat valt heel erg mee.
Natuurlijk, de kerkenraad vergadert 4 à 5 keer per jaar. Ieder jaar in het voorjaar is er de zogenoemde kerkenraadsdag. Daarnaast maken ouderlingen deel uit van het Pastoraal Beraad.
Ook de Diaconie en het College van Kerkrentmeesters vergaderen naast de kerkenraadsvergadering zo’n 6 keer per jaar.

Wanneer u meer wilt weten over het ambt van ouderling kunt u uw vragen voorleggen aan de vertrekkende ouderling Evelyn Torn of contact opnemen met Gert van Ramshorst (GvRamshorst@kerk-de-ark.nl), voorzitter kerkenraad.
Voor de inhoud van het ambt van diaken verwijs ik u naar het artikel ‘Diakenen gezocht’ op deze website; met uw vragen kunt u terecht bij de diakenen die onder dat artikel vermeld staan.

Mag ik u vragen niet te lang te wachten? Eind september nemen deze 3 ambtsdragers al afscheid, we hopen u als nieuwe ambtsdrager te mogen verwelkomen.

In het College van Kerkrentmeesters verandert er ook het een en ander. Rick Wesdorp en Chris van Noortwijk nemen na vele jaren afscheid als ouderling-kerkrentmeester resp. kerkrentmeester/gebouwbeheerder.
Jos Lankhaar en Aad Barnhoorn zijn bereid de functie van kerkrentmeester resp. ouderling-kerkrentmeester op zich te nemen, uiteraard als er geen wettige bezwaren vanuit de gemeente komen.

De kerkenraad is verheugd dat Dick den Bakker (voorzitter van het College van Kerkrentmeesters) en Marjan de Jong (diaken) bereid zijn hun ambtsperiode te verlengen.

En nog een goede mededeling: nu Els Bos haar functie heeft moeten neerleggen, heeft Annette Docter toegezegd de functie van notulist van de kerkenraad op zich te nemen.

Met vriendelijke groet,
Janny Korevaar, scriba