Actie Kerkbalans

Dit bericht is verlopen op 2023-02-11

Geef vandaag voor de kerk van morgen

Actie Kerkbalans 2023 in volle gang!

De Actie Kerkbalans is in volle gang. Het thema is ook dit jaar ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’.  Als het goed is heeft u de envelop hiervoor ontvangen en mogelijk zelfs al weer ingeleverd. We hopen dat we ook in 2023 weer op u mogen rekenen!

Ook al is de waarde van de kerk niet in bedragen te vangen, kerk-zijn kost wel geld. Denk aan het kerkgebouw, het pastoraat, kerkdiensten, het ELGB-project, het jeugdwerk etc. In 2023 willen we ook heel graag een nieuwe predikant aantrekken. We zien echter teruglopende inkomsten door het wegvallen van huurders en lagere collecteopbrengsten en toenemende kosten vanwege inflatie. Met name de energiekosten zijn explosief gestegen. De inkomsten uit de actie Kerkbalans zijn voor onze kerk van essentieel belang: het is meer dan 90% van de hele begroting. Net als voor uw persoonlijke huishouding, is het voor de kerk belangrijk een gezonde financiële situatie te hebben. In de brief die u heeft ontvangen is een nadere toelichting op de begroting van de kerk en ZWO opgenomen.

Digitaal

U kunt uw bijdrage in de toekomst ook digitaal bekend maken. Om zoveel mogelijk mensen digitaal te kunnen bereiken, ontvangen we  graag uw e-mailadres met daarbij uw naam en adres om dit te gebruiken voor kerkelijke doeleinden inclusief de Actie Kerkbalans. Als uw e-mailadres nog niet bij ons bekend of gewijzigd is, kunt u dit op het toezeggingsformulier invullen of per e-mail doorgeven aan kerkbalans@kerk-de-ark.nl. U kunt dit e-mailadres ook gebruiken bij eventuele vragen.

Tot slot

Door diverse vrijwilligers is er veel werk verzet om de Actie Kerkbalans voor te bereiden en uit te voeren. Aan hen wil ik vanaf deze plek namens het CvK mijn grote dank uitspreken.

Rest mij om aan te geven dat u eventuele vragen of opmerkingen altijd aan ons door kunt geven. Dat kan via het bovengenoemde mailadres, maar u mag mij ook bellen (06-51765961).

Namens het college van kerkrentmeesters,

Wolfert Spijker