Zondag 8 juli 2018

Datum kerkdienst
zondag 8 juli 2018 - 10:00 uur
Waar haalt hij dat allemaal vandaan?
Naam van de zondag / Kleur
3e zondag van de zomer. Kleur: groen.
Lezing

Marcus 6, 1-6

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg is een vaste uitspraak in ons taalgebruik geworden.

Ook in Jezus’ dagen leek deze uitspraak normaal. Hij is toch de zoon van de timmerman? Dan moet hij zich ook gepast gedragen.

Maar Jezus blijkt niet te passen in de geijkte plaatjes. Hij is altijd anders dan je verwacht.

Maar of dat in je vertrouwde omgeving wordt gewaardeerd?

Bij de dienst

Vanmorgen begroeten we Ellen Verheul uit Benthuizen weer in ons midden.

Ellen liep stage in De Ark en werkte vervolgens een jaar als bijstand in het pastoraat onder de senioren.

Fijn om haar weer te mogen begroeten.

8 JULI COLLECTE JEUGDWERK

Met school naar de kerk

Veel gemeenten hebben een bijzondere relatie met de nabij gelegen school. Ze organiseren leerlingenbezoeken aan de kerk, zijn betrokken bij godsdienstonderwijs of bieden leerlingen uit achterstandswijken een luisterend oor. Het lijntje tussen kerk en school is op sommige plaatsen echter dun geworden of zelfs verdwenen. JOP, Jong Protestant, wil hiervoor een oplossing bieden door kennis uit het hele land rond het thema Kerk en School te bundelen en door samen met gemeenten nieuwe initiatieven te ontwikkelen. Met de collecteopbrengst kan JOP deze kennis en initiatieven delen, zodat meer leerlingen het goede nieuws horen.

Collecten

PKN Jeugdwerk, Onderhoud De Ark