Zondag 7 mei 2017

zondag 7 mei 2017 - 10:00 uur
Wil je alles weten?

Johannes 16, 16-23a

Deze zondag heet jubilate, juich! In het evangelie zien we het onbegrip en de onzekerheid van de leerlingen. Jezus wijst hen wel op een toekomst van vreugde, maar ze begrijpen het nog niet. Er is immers ook aandacht voor wat moeilijk en pijnlijk is, voor afscheid en gemis. Pas in het licht van Pasen wordt duidelijk wat Jezus bedoelt. Hij spreekt met de leerlingen over droefheid en vreugde, het gaat over zien en niet zien. Zo worden de leerlingen toegerust op wat komen gaat, maar of ze dat helemaal kunnen beseffen?

Bij de dienst

Vierde zondag van Pasen, doopdienst.

Kleur: wit

Vandaag wordt er gedoopt. De dopelingen zijn Renze Jozua, zoon van Marcia en Jeroen Renes (Agaat 43, Berkel en Rodenrijs)  en Julia Anna, dochter van Femke en Patrick de Schepper (Pollux 9, Berkel en Rodenrijs). We hopen op een feestelijke dienst.

Toelichting bij de collecte Missionair Werk en Kerkgroei: Help de nieuwe kerk in Zwijndrecht

In maart 2013 heropende de burgerlijke gemeente Zwijndrecht Het Badhuis, een gezamenlijk project van de Oude Kerk, de Stichting Welzijn Ouderen en het wijkplatform. Het Badhuis wil een huiskamer voor de wijk zijn en een plek om elkaar te ontmoeten. Er is een uitgebreid activiteitenaanbod voor de hele wijk, voor jong en oud. Zo is er op vier ochtenden in de week ‘koffiehuis’, is er iedere woensdagochtend een brunch, en zijn de buurtmaaltijden en de kinderclubs populair. Peter Huijser is namens de Oude Kerk betrokken bij Het Badhuis, dat inmiddels pioniersplek van de Protestantse Kerk is geworden. Het Badhuis heeft een aanvullend aanbod naast de maatschappelijke activiteiten in de wijk. Elke zondagochtend is er kinderbijbelclub met zingen, luisteren naar een verhaal, knutselen en een spel. Ook voor volwassenen is er een activiteit waarbij de Bij bel open gaat. Er is ook de Alpha-cursus waar deelnemers kennismaken met het christelijk geloof. Maar Het Badhuis doet ook mee met andere activiteiten in de wijk. Het doel is om als kerk dienstbaar te zijn aan de mensen in de wijk. Dat staat voorop. >Met de opbrengst van de collecte ondersteunt de Protestantse Kerk pioniersplekken als Het Badhuis. Helpt u mee? U kunt uw bijdrage ook overmaken op NL 10 ABNA 0444 444 777 t.n.v. Protestantse Kerk o.v.v. collecte Missionair Werk mei.

PKN, missionair werk, Onderhoud De Ark
Ds. Antoinette van der Wel