Zondag 5 mei 2019

zondag 5 mei 2019 - 10:00 uur
Veranderen
Naam van de zondag / Kleur
Derde zondag van Pasen. Kleur: wit.
Orde van dienst
Lezing

Lucas 24: 35-48
Er is iets merkwaardigs aan de hand in de verhalen van de verschijningen van Jezus. Soms lijkt hij volstrekt anders te zijn. Hij komt door dichte deuren, hij wordt amper herkend. In de lezing van vandaag is hij juist weer buitengewoon aards. Hij eet een visje en je kunt hem aanraken. Alsof de evangelisten steeds twee dingen willen zeggen: de opgestane is dezelfde, maar tegelijkertijd toch ook volstrekt anders. Blijkbaar kunnen ze het wonder van de opstandig alleen in deze tegengestelde beelden aan ons meedelen, cirkelend om het geheim.

Bij de dienst

We lezen ook deze zondag nog uit Lucas. Vandaag is het ook Bevrijdingsdag. Een goed moment om met elkaar het Wilhelmus te zingen aan het eind van de dienst. Een lied van vertrouwen en vrijheid.

Collecten

Kerkenwerk - Onderhoud De Ark