Zondag 28 oktober 2018

zondag 28 oktober 2018 - 10:00 uur
Zoek het uit!
Naam van de zondag / Kleur
Zesde zondag van de herfst. Kleur: groen.

Lukas 17:11-19.

In deze dienst zien we hoe het avontuur van Sam en Jiddo en Tante Wilma afloopt. We horen het verhaal van de tien melaatsen. Er is vandaag geen dominee die uitleg geeft over dit verhaal, nee een grottoloog weet meer van de Bijbel dan je zou verwachten…

Bij de dienst

Vanochtend is de afsluiting van de tentweek bij ons in De Ark.
COLLECTE KERK IN ACTIE (HERVORMINGSDAG)
De kerk als goede buur
In Oekraïne heerst grote armoede, veroorzaakt door de economische crisis en het militaire conflict in het oosten van het land. Veel gezinnen moeten rondkomen van minder dan € 50,- per maand. Een sociaal vangnet ontbreekt en door corruptie en bureaucratie is er weinig vertrouwen in de staat. Mensen hebben daarentegen veel vertrouwen in de kerk. Met het project ‘De Goede Buur’ stimuleert en helpt de Lviv Education Foundation (LEF) lokale kerken om sociale initiatieven te ontplooien, zoals een zomerkamp voor kinderen uit arme gezinnen. LEF werkt vooral samen met jonge predikanten en gemeenteleden, omdat de jonge generatie enthousiast is en gelooft in verandering. De opbrengst van deze Hervormingsdagcollecte wordt gebruikt om 120 vrijwilligers van acht lokale kerken die zoeken naar vernieuwing te begeleiden om sociale initiatieven op te zetten.

Kerk in Actie, Hervormingsdag, Onderhoud De Ark

Ds. Regina Davelaar