Zondag 16 september 2018

13e zondag van de zomer. Kleur: groen
Lezing

Bij de lezing van de kindernevendienst: Marcus 9, 14-29

Jezus komt bij zijn leerlingen na de verheerlijking op de berg. Ze staan rondom een zieke die niet genezen kan worden. Jezus komt als geroepen. Uiteindelijk verdrijft hij de boze geest en komt de jongen tot leven. Na de verheerlijking is er onmiddellijk de weerbarstige realiteit van het lijden.

Bij de dienst

We begroeten ds. Roel Stutvoet in ons midden.

Bij de collecte voor het vredeswerk:

Werken aan vrede is urgenter dan ooit

Vrede is niet vanzelfsprekend. Wereldwijd zijn 65 miljoen mensen op de vlucht voor oorlog en geweld. In Nederland zien we polarisatie toenemen. Juist nu is het belangrijk te werken aan vrede. Als Protestantse Kerk doen we dat onder meer door samen met plaatselijke kerken praktische hulp of een luisterend oor te bieden aan vluchtelingen. Daarnaast ondersteunen we vredesactiviteiten in oorlogsgebieden en stellen we onrecht aan de kaak. Werken aan vrede en veiligheid is urgenter dan ooit. In de Vredesweek vragen Kerk in Actie en PAX daar met klem aandacht en financiële steun voor. Doet u mee?

Collecten

PKN vredeswerk, Onderhoud De Ark