Zondag 12 mei 2019

Vierde zondag van Pasen. Kleur: wit
Lezing

Johannes 10, 22-30
De mensen rondom Jezus blijven hem benaderen met de vraag: wie ben je? Hij beschrijft zichzelf als de deur van de schapen. Ondanks deze beschrijving vragen de mensen of hij de Messias is, terwijl in de joodse traditie de Messias zelf pas achteraf zou zien wie hij was. Jezus beantwoordt de vraag niet expliciet, maar noemt zichzelf wel de spiegel van de Vader. Als dat geen Messiaanse verwachtingen oproept?

Bij de dienst

Vanmorgen is ds. Van der Niet uit Rotterdam onze voorganger.

COLLECTE JEUGDWERK (JOP)

Op school het geloof ontdekken
Voor veel kinderen is geloven helemaal niet vanzelfsprekend - soms zijn ze zelfs nooit in een kerkgebouw geweest. Wat fantastisch dat er dan kerken en scholen zijn die samenwerken om kinderen het christelijk geloof en de kerk te laten ontdekken, bijvoorbeeld via school-en-kerk-vieringen. Ook ondersteunen kerken soms bij godsdienstonderwijs, bieden zij een luisterend oor aan leerlingen of leraren of denken zij mee over de identiteit van de school. JOP, Jong Protestant, ondersteunt kerken en scholen in hun samenwerking door mee te denken, te experimenteren met nieuwe samenwerkingsvormen, netwerkbijeenkomsten te organiseren en ondersteunend materiaal aan te bieden.

Collecten

PKN – Jeugdwerk (JOP), Onderhoud De Ark