Zondag 11 augustus 2019

zondag 11 augustus 2019 - 10:00 uur
Op de uitkijk!
Naam van de zondag / Kleur
8e zondag van de zomer. Kleur: groen.
Orde van dienst

Lucas 12,32-40
Jezus pleit voor een nieuwe economie, die van het koninkrijk. Het gaat daarbij niet om heel veel geld verdienen, maar om een economie van ontvangen en delen, van een kapitaal dat nooit opraakt. Hij wijst op een hoop die blijft leven, waar jullie schat is, is waar je hart is. De vraag daarbij is natuurlijk: waar verpand jij je hart aan?

Bij de dienst

Na een lange zomervakantie is het goed weer in jullie midden te zijn.

COLLECTE KERK IN ACTIE (WERELDDIACONAAT)
Onderwijs in gewelddadige wijken in Zuid-Afrika
Veel zwarte jongeren in Pretoria hebben geen toekomstperspectief. Zij groeien op in gebroken gezinnen en gewelddadige wijken. De helft van hen maakt de middelbare school niet af, de jeugdwerkloosheid is hoog. Samen met christelijke partners helpt Kerk in Actie deze jongeren de cirkel van armoede en uitzichtloosheid te doorbreken. We geven huiswerkbegeleiding en stimuleren jongeren hun opleiding afmaken. Ook bieden we bijbelonderwijs en helpen we bij het verwerken van trauma’s. Via muziek, kunst, vakantiekampen en trainingen groeit hun zelfvertrouwen en ontdekken ze nieuwe mogelijkheden om hun leven vorm te geven. Met de collecteopbrengst krijgen onder meer 900 jongeren huiswerkbegeleiding.

Kerk in Actie - Werelddiaconaat/ Onderhoud De Ark

Ds. Antoinette van der Wel