Zondag 10 maart 2019

zondag 10 maart 2019 - 10:00 uur
In de woestijn
Naam van de zondag / Kleur
Eerste zondag van de veertigdagentijd. Kleur: paars
Orde van dienst

Lucas 4, 1-13

Jezus is in de woestijn en wordt daar door de duivel verzocht. Deze laatste slaat hem met Bijbelteksten om de oren. Jezus weerstaat hem door aan te geven dat het ‘zo niet werkt’. Uitgerekend een psalm (91), die spreekt van vertrouwen, wordt door Jezus’ tegenstander gebruikt om dat vertrouwen te beschadigen. Jezus gaat niet mee in deze redeneertrant en hij zal God niet op de proef stellen. Na de derde (!) keer verdwijnt de verzoeker. Zoals Mozes in de woestijn de 10 woorden kreeg, richtlijnen van een leven met de Eeuwige, geeft Jezus hier in de woestijn concreet gestalte aan dat geloof. Het mag ons op de weg naar Pasen zetten.

Bij de dienst

Vanmorgen is de eerste zondag van de 40-dagen tijd. Het kruis staat weer in de kerk en er is gelegenheid om voor of na de dienst een kaarsje aan te steken of een gebed in het kruis te plaatsen. De cantorij verleent haar medewerking en we bevestigen Gert van Ramshorst in het ambt van ouderling, nu hij voorzitter van de kerkenraad wordt.

Kerkenwerk, Onderhoud De Ark

Ds. Antoinette van der Wel m.m.v. de cantorij o.l.v. Arco Mandemaker