Kerkenraad - Nieuws & Artikelen

Hieronder zie je een overzicht van actuele nieuwsberichten en artikelen gerelateerd aan het onderwerp Kerkenraad. Klik hier voor alle nieuwsberichten en artikelen

Communiqué - Informatie voor het gemeenteberaad

De informatie voor het gemeenteberaad op 23 mei a.s. is beschikbaar. Het Groeidocument, zoals we dat noemen, is ook letterlijk gegroeid: met een basisdocument hebben we de afgelopen kerkenraadsvergaderingen gewerkt en elke vergadering kwam er iets bij. Nieuwe informatie, veranderde inzichten, uitgebreidere documentatie van de externe partijen die onderzoek voor ons deden.

Zo groeide het document tot wat het nu is: een uitgebreide versie die de informatie levert waarmee jullie je kunnen voorbereiden op het gemeenteberaad over de toekomst van De Ark.

Beleidsplan 2018-2025: Beloftes De Ark

In dit beleidsplan wordt aangegeven waar we ons als Gereformeerde Kerk in Berkel & Rodenrijs en Bergschenhoek de komende jaren op gaan richten. Het beleidsplan is vertaald in beloftes.

We zochten hierbij naar woorden, die betekenis geven aan het geloof. Bezinning, vieren, ontmoeten en verantwoordelijkheid nemen in de samenleving. Deze werden de kernwoorden, die de basis vormden van de beloftes, die we formuleerden. In de essentie gaat het om samen geloven tot dienstbaarheid.