Zondag 6 oktober 2019

zondag 6 oktober 2019 - 10:00 uur
Leve de Koning!
Naam van de zondag / Kleur
Derde zondag van de herfst. Kleur: groen.

1 Samuel 24: 1-23 en Lucas 17: 1-10.

Een prachtig, grappig verhaal vanmorgen, over hoe David zich verschuilt in een grot en hoe Saul, zijn vijand, juist die grot gebruikt om zijn behoefte te doen. Saul is kwetsbaar, maar David grijpt zijn kans niet. Hij blijkt een andere koning te zijn. Hij snijdt slechts een stukje van zijn mantel af en spaart zo Sauls leven.

Bij de dienst

Vanmorgen is Paul Moet weer in ons midden.

6 OKTOBER 2019 - COLLECTE KERK EN ISRAËL
Leren door ontmoeting en dialoog
Voor de Protestantse Kerk is de relatie met Israël een essentieel element van de eigen identiteit. De Protestantse Kerk onderstreept de verbondenheid met het volk Israël en ondersteunt daarom het gesprek met en over onze Joodse wortels in plaatselijke gemeenten met inspiratiematerialen, ontmoetings- en netwerkdagen en het tijdschrift Kerk & Israël Onderweg. In 2019 ondersteunen we samen met het Centraal Joods Overleg het werk in Nes Ammim, een internationale christelijke gemeenschap in Israël gericht op ontmoeting en dialoog. Ook is er nieuw gespreksmateriaal gemaakt voor gemeenten, De Uitdaging, waarin christenen worden uitgedaagd om lessen te leren uit de dialoog met joden.

PKN Kerk en Israël/ Onderhoud De Ark

Ds. Paul Moet, Velp