Veertigdagentijd: op weg naar Pasen

Dit bericht is verlopen op 2018-04-01

De veertigdagentijd omvat de zondagen van 18 februari tot en met 25 maart. We informeren u graag over wat er in deze periode in en om onze kerkdiensten gebeurt.

Het kruis
Tijdens de veertigdagentijd staat het kruis weer in de kerk, rechts van het liturgisch centrum. Elders in deze Rondom de Ark kunt er een toelichting over lezen.

Kaarsjes
Het is inmiddels traditie in onze kerk dat u tijdens de veertigdagentijd een kaarsje kunt aansteken bij het kruis. Als symbool dat onze gebeden gezamenlijk voor God worden neergelegd.

Workshop
Op zaterdag 24 maart organiseren we een workshop in De Ark! Op het moment dat we deze Rondom de Ark schrijven zijn de grote lijnen bekend, maar de details zijn we nog aan het uitwerken. We kunnen wel alvast melden dat de workshop in de middag plaatsvindt. Er zijn verschillende onderdelen. U kunt bijvoorbeeld meer te weten komen over gebruiken en rituelen rondom Pasen. Met de kinderen gaan we een palmpaasstok maken! En "onze eigen" rasverteller Hans van Woerkom zal ons een prachtig verhaal vertellen.

Op de website www.kerk-de-ark.nl komt meer informatie over wat we gaan doen, en over de tijdstippen. Dus houd de website in de gaten.

Kinderen: even aanmelden voor de Palmpaasstok!
Als je op 24 maart een palmpaasstok wilt maken, willen we graag dat je je even aanmeldt. Dan kunnen we zorgen dat er voldoende palmpaasstokken zijn. In de hal van De Ark liggen lijstjes om je aan te melden.

Stille Week
De Stille Week loopt van maandag 26 tot en met zaterdag 31 maart en wordt op de bekende manier vormgegeven: op maandag zijn wij te gast in de Dorpskerk. Op dinsdag en woensdag is er om 19.30 uur een vesper in De Ark. Op donderdag houden wij een sobere maaltijd en is er een avondmaalsviering, op vrijdag is er weer een vesper en op zaterdag houden we om 22.00 uur de Paaswake.

Sobere maaltijd
Op donderdag in de Stille Week (dat is donderdag 29 maart) is er voorafgaand aan de vesper, om 18.00 uur, een gezamenlijke sobere maaltijd.