Gezocht! Leden liturgiecommissie

Dit bericht is verlopen op 2018-10-26

Elke zondag komen we als gemeente bij elkaar in de kerk. Daar horen we de verhalen uit de bijbel, zingen en bidden we met elkaar. Daar vieren we de liturgie. In de liturgiecommissie denken we niet alleen na over de vormgeving van de diensten, maar ook over de verschillende vormen van communiceren in een kerkdienst. Er zijn immers niet alleen woorden, er is ook muziek en beeld. Zo maakten we in de afgelopen jaren een draaiboek voor het gebruik van de beamer in de dienst. Wat zet je wel op de beamer en waar kies je er voor dat niet te doen? Met de invoering van het nieuwe liedboek gingen we aan de slag met de muziek en ontstond het plan om de kindernevendienst het kinderlied te laten kiezen. We dachten afgelopen jaar na over taal en over het gebruik van verschillende vertalingen.

Voor de liturgiecommissie zijn we op zoek naar twee leden uit de gemeente die ons willen versterken. Wat wordt er van je verwacht?

• Wil je meedenken over het geheel van de zondagse dienst?

• Kijk je met ons mee terug op wat is geweest? Wat ging er goed, wat kan er beter?

• Ben je bereid te helpen bij de invulling van bijzondere diensten? Denk daarbij aan de stille week, de laatste zondag van het kerkelijk jaar en de kerstvieringen.

• Ben je geïnteresseerd in verschillende vormen van vieren en wil je met ons kijken wat dat voor De Ark kan betekenen?

• Ben je bereid om ongeveer 8 keer per jaar een avond na te denken over alles wat met liturgie te maken heeft?

Meld je dan aan bij: liturgiecommssie@kerk-de-ark.nl of spreek de predikanten aan.

We hopen van harte je te mogen verwelkomen.

Ds. Antoinette van der Wel