Concert YMCA Gospel Choir in Berkel en Rodenrijs

mrt
zaterdag 9 maart 2019 - 20:00

Onze Lieve Vrouw Geboortekerk aan de Noordeindseweg 102

Op zaterdag 9 maart geeft het YMCA Gospel Choir uit Scheveningen een concert in Berkel en Rodenrijs. Het wordt een aansprekend optreden voor jong en oud, waarbij de rode draad wordt gevormd door een vernieuwde versie van hun laatste project: Come Closer 2.0.
In het project hebben de koorleden met elkaar gedeeld wat geloven voor hen inhoudt, welke muziek hen daarbij raakt en wat de nummers die ze zingen voor hen betekenen.

Het YMCA Gospel Choir is in 1982 opgericht en werkt voortdurend aan haar muzikale ontwikkeling, samen met jonge, conservatorium geschoolde musici. Hierdoor zijn klankkleur en stijl van het koor op hoog niveau gekomen. Het koor brengt eigentijdse gospelmuziek. Op het repertoire staan o.a. nummers van Paul Baloche, Steven Curtis Chapman en Kirk Franklin.
Ook worden eigen nummers gebracht, geschreven door koorleden en dirigent. YMCA Gospel Choir heeft een uniek en herkenbaar geluid! Zie: https://www.youtube.com/watch?v=qgitcU3pV-o

Nu de O.L. Vrouw Geboortekerk in Berkel volledig is gerestaureerd en voorzien van comfortabele banken, vloerverwarming en videoschermen wil de Vriendenstichting van de kerk het gebouw breder in gaan zetten. Het is door de goede akoestiek ook bijzonder geschikt voor concerten.
Om ook die mogelijkheden te benutten en een eigentijdse invulling te geven, rekening houdend met de bestemming van het gebouw, heeft de Vriendenstichting het YMCA GospelChoir benaderd.
Samen hebben zij de mogelijkheden voor een verrassend optreden in Berkel en Rodenrijs verkend en concreet ingevuld. Op 9 maart kun je het met eigen ogen zien en meebeleven!

Contact informatie

Johan van der Burg, voorzitter Vriendenstichting